Pierwsza
Camry była produkowana w fabryce Tsutsumi w Toyota City w Japonii. Auto weszło na japoński rynek jako konkurencja kompaktowej Hondy Accord i była dostępna z kilkoma silnikami benzynowymi i Diesla — od 1,
8-litrowego motoru benzynowego o mocy 100 KM po
2-litrowy silnik
twin-cam o mocy 136 lub 163 KM. Jej konstrukcja powstała pod wpływem kryzysu paliwowego z lat siedemdziesiątych, dlatego samochód wyposażono w energooszczędne rozwiązania — przedni napęd, poprzecznie zamontowany silnik i nadwozie dopracowane w tunelu aerodynamicznym. (...)
auto-swiat.pl, 24.10.2018
W Polsce
Camry było synonimem luksusu i niezawodności jeszcze za czasów, gdy inżynierowie budujący drogi w Iraku wydawali dewizy w Peweksie. Późniejsze generacje bywały symbolem sukcesu za Oceanem. Złoty sedan z beżowym wnętrzem to klasyka importu na mienie przesiedleńcze. Słowo
Camry u nas zawsze coś znaczyło. I znaczy nadal, dlatego to właśnie działania polskiej centrali doprowadziły do pojawienia się w 2018 roku modelu ósmej generacji w Europie. To właśnie nad Wisłą ten model sprzedaje się najlepiej. Nie jest
SUV-em, nie da się go kupić w wersji kombi, nie ma pod maską ani diesla, ani mocnego silnika benzynowego z turbo. Ale mimo tego ma swoją stabilną grupę nabywców.
autoblog.spidersweb.pl, 19.04.2024