Przede wszystkim z tego powodu, że specjalista od
UX to tak naprawdę bardzo szerokie pojęcie. Taki specjalista powinien się znać i na badaniach etnograficznych, (...), i na architekturze informacji, i na projektowaniu interfejsów użytkownika, i na ewaluacji... i mogłabym pewnie jeszcze długo wymieniać. W dodatku pracę specjalisty od
UX ciężko jest przeliczyć na wyniki. Tak jak programista może być rozliczany za liczbę bezbłędnie napisanych linii kodu, a grafik za liczbę zaprojektowanych elementów graficznych, tak specjalistę od
UX można oceniać niejako tylko jakościowo, czyli za to, że się starał, jak mógł, żeby dany system lub produkt stał się lepszy.
uxplus.pl, 15.09.09
Jak zauważa Ben Pines z Elementora, serwis stworzony zgodnie ze sztuką
UX-u, musi z jednej strony rozumieć adresata, z drugiej zaś na przykład uwzględniać fakt, że treści na WWW nie tyle czytamy, co… skanujemy wzrokiem. A pierwszy kontakt z serwisem, choćby w przypadku
e-commerce, ma przecież niebagatelne znaczenie.
blog.goldensubmarine.com, 20.03.2020