Śladami Stewarta poszli młody Kanadyjczyk Michael Buble i równie przystojny trębacz Chris Botti. Dzięki ich sukcesom wytwórnie odkryły komercyjny potencjał w
smooth jazzie, lukrowanej, kawiarnianej odmianie jazzu. To nie przypadek, gdyż badania wykazały, że głównymi odbiorcami płyt Norah Jones i Roda Stewarta są słuchacze powyżej 35. roku życia. To oni najchętniej kupują płyty określane mianem nastrojowych i eleganckich, czyli albumy, które doskonale brzmią w domowym zaciszu.
NKJP: Ozon, 2005
Muzyka z wind przeniosła się do salonów. A
smooth jazz i chillout organizują nam życie — czy tego chcemy, czy nie. (...) Wszystkie razem coraz mocniej rozmazują się i tracą cechy gatunkowe, tworząc jedno szerokie zjawisko — nową muzykę użytkową. Ma ona swoje sukcesy na listach bestsellerów, ma swoje gwiazdy, a teraz także ogólnopolską imprezę. Smooth Festival w Bydgoszczy jest — jak piszą organizatorzy — „jednym z najbardziej eleganckich i wysmakowanych muzycznych wydarzeń roku”.
Bartek Chaciński, polityka.pl, 25.05.2010