influencer

influencer (osoba)

Definicja

influencer to ktoś aktywnie działający w mediach społecznościowych i mający silny wpływ na zachowania i opinie swoich fanów, zatrudniany zwykle przez duże firmy do promocji ich marek w tych mediach

Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • facebookowicz; instagramer; internetowy idol; opiniotwórcza osobowość; trendsetter; twórca; vloger; youtuber
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Największą wartość mają influencerzy z fanami lojalnymi, dobrze zarabiającymi, w wieku między 25 a 35 lat.
Wtedy marki za jedno promocyjne zdjęcie na Instagramie potrafią zapłacić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Osoby z milionami obserwatorów otrzymują nawet ponad 150 tysięcy złotych za jeden post. Większość z nich wykorzystuje swoją pozycję i zakłada własne marki odzieżowe, z akcesoriami lub kosmetykami.

harpersbazaar.pl, 17.06.2017

Ich wpływ jest ogromny. Znamy przypadki, kiedy to drastyczne wydarzenia w życiu influencerów miały bezpośredni wpływ na ich odbiorców, niektóre z tych sytuacji kończyły się tragicznie. Wyzwania rzucane w internecie — tzw. „challengerzy" – mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji, nawet zagrażających życiu. Co istotne, nie są to wyłącznie problemy młodych ludzi. Dorośli także mogą ulegać wpływom influencerów, zwłaszcza jeśli silnie zaangażują się emocjonalnie w życie obserwowanej osoby – zaznacza dr Kinga Stopczyńska z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ.

lodz.wyborcza.pl, 1.10.2024

Gramatyka

rzeczownik rodzaj męskoosobowy odmienny

formy w tabelce: 

formy alfabetycznie: influencer; influencera; influencerach; influencerami; influencerem; influencerom; influencerów; influencerowi; influencery; influencerze; influencerzy

zgłoś poprawkę
Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book