— Analiza Urzędu wykazała, że supermarkety oraz dyskonty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla
hipermarketów. W mniejszych sklepach konsumenci dokonują głównie codziennych, drobnych zakupów. Natomiast z oferty
hipermarketów korzystają rzadziej, zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Jednorazowo kupują więcej produktów niż w supermarketach i dyskontach, często na zapas — wyjaśnia prezes Małgorzata
Krasnodębska-Tomkiel.
money.pl, 21.01.14
Na początku lat 90., kiedy zagraniczne sieci handlowe wchodziły do Polski, analitycy i eksperci przewidywali, że nasz handel podobnie jak we Francji zdominują właśnie
hipermarkety. I tak też było mniej więcej do grudnia 2007 roku (...) Kiedyś w
hipermarkecie kupowało się wszystko, również rzeczy do ogrodu czy materiały remontowe. W międzyczasie powstała olbrzymia liczba sklepów specjalistycznych: Castorama, Obi, Media Markt itd., więc część tego obrotu wyciekła. W
hipermarketach stały ogromne regały z płytami i kasetami. Teraz muzyka i filmy już się nie sprzedają. Może poza nowościami. Rzeczy szkolne? Dzieci jest coraz mniej. Sport? Kiedyś
hipermarkety miały dużą ofertę nart, butów... Dziś kupujemy je w sklepach sportowych czy w internecie. (...) Artykuły spożywcze? Polacy są jednym ze społeczeństw w Europie, które w tygodniu najdłużej pracują. Dlatego łatwiej jest nam zrobić szybkie zakupy blisko pracy i domu, niż wybierać się na rodzinną wycieczkę do
hipermarketu, jak miało to miejsce kilka lat temu.
Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski, wyborcza.biz, 06.03.14