Dobra wiadomość dla tych, którzy mają dość wyłudzania polubień i udostępnień na Facebooku! (...)
Facebook ukarze za
żebrolajki. Nowe zasady, mające skończyć z wyłudzaniem polubień i udostępnień, już niedługo wejdą w życie. To reakcja Facebooka na często spotykane posty zachęcające do polubień, udostępnień czy oznaczania innych w zamian za nagrodę. Fachowcy z branży nazywają to wyłudzaniem zaangażowania użytkownika. Ma to na celu sztuczne podnoszenie zasięgów i popularności strony.
eska.pl, 19.12.2017
Znacznie mniej wysublimowane
żebrolajki są jednak narzędziem codziennej pracy większości marketingowców i speców od
PR-u, którzy do granic możliwości eksploatują social media. Typowy przykład to byle jaki obrazek i podpis, że jeśli się zgadzasz — kliknij „Lubię to”, jeśli nie — skomentuj.
natemat.pl, 18.01.2013