organigram

organigram

Definicja

organigram to specjalistycznie: schemat organizacyjny — graficzna prezentacja struktury organizacyjnej danej instytucji czy firmy

Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Wśród stosowanych schematów organizacyjnych można wyróżnić następujące typy:
1) organigram administracyjny, obrazujący istniejące funkcje i ich podział według miejsca zajmowanego w ramach danej działalności,
2) organigram hierarchiczny, przedstawiający zarówno funkcje, jak też zależność pomiędzy personelem kierowniczym przedsiębiorstwa,
3) organigram funkcjonalny, odzwierciedlający istniejące powiązania (albo powiązania, które powinny istnieć) pomiędzy komórkami organizacyjnymi, pracownikami, środkami materialnymi itp.

Eufemiusz Terebucha, Zagadnienia teoretyczne organizacji rachunkowości przedsiębiorstw, 1966, s. 123

Ciekawostki
Pochodzenie organigramu

Pełną treść widzą tylko abonenci Dobrego słownika.

Zyskaj dostęp do tej i 1186 pozostałych ciekawostek.
zamów
Pozostały pytania, wątpliwości językowe? A może brakuje Ci czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują użytkownicy pełnej wersji Dobrego słownika.
sprawdź pełną ofertę

Często sprawdzane

  • piłka nożna — Piłka nożna i futbol kontra football i soccer
  • wow — Poprawne — niepoprawne?
  • keczupKeczup czy ketchup (i jeszcze o wymowie)

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła