Na gruncie patrystycznym panuje ogromne zamieszanie w kwestii dzieł przypisywanych Filipowi, ponieważ najnowsze opracowania dotyczące Księgi Hioba zapominają o właściwym komentarzu Filipa, czyli
In historiam Iob commentariorum libri tres, a błędnie przypisują mu znajdujący się w
Patrologia Latina – Commentarii in Iob, który jest
epitomą pracy Filipa, nieznanego autorstwa. (...) Nadrzędnym celem niniejszego artykułu jest próba ukazania na wybranych przykładach, w jaki sposób autor
epitomy korzysta z komentarza Filipa. Spróbujemy udzielić odpowiedzi na pytania: czy anonimowy autor
epitomy dosłownie przepisuje interpretacje Filipa Prezbitera? czy może dorzucił jakiś swój „kamień interpretacyjny” do wyjaśnienia Księgi Hioba? Badania nad Komentarzem do historii Hioba oraz nad
epitomą jako świadkiem tekstu są istotne i nowatorskie, ponieważ dotychczas w literaturze światowej nie posiadamy takiego opracowania.
Magdalena Jóźwiak, Komentarz Do Historii Hioba Filipa Prezbitera a epitoma tego dzieła. Przyczynek do badań porównawczych nad tymi tekstami, „Vox Patrum” 34: 2014, t. 62, s. 186