Definicja
dyskont to duży sklep samoobsługowy, zwykle o konkretnym profilu (np. żywnościowym), w którego ofercie można znaleźć przede wszystkim towary w obniżonych cenach; niskie ceny dyskonty zapewniają sobie często przez tworzenie własnych marek (obniżenie kosztów marketingu), skróconym do minimum systemie łańcucha dostaw (towar od producenta) oraz przyspieszonej rotacji towarów
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
W dużej mierze dzięki kryzysowi gospodarczemu na świecie nastąpiło przewartościowanie w podejściu do konsumpcji — liczą się już nie wysoka cena i prestiż, ale takie wartości jak uczciwość, lokalność i przystępność. W Polsce w ten nurt doskonale wpisują się
dyskonty.
Katarzyna Dębek, Forbes, 12/2013, s. 82
— Analiza Urzędu wykazała, że supermarkety oraz
dyskonty nie stanowią bezpośredniej konkurencji dla hipermarketów. W mniejszych sklepach konsumenci dokonują głównie codziennych, drobnych zakupów. Natomiast z oferty hipermarketów korzystają rzadziej, zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Jednorazowo kupują więcej produktów niż w supermarketach i
dyskontach, często na zapas — wyjaśnia prezes Małgorzata
Krasnodębska-Tomkiel.
money.pl, 21.01.14
Wojas zetknął się z Miłkiem już dwie dekady temu, gdy kończący krótką kolarską karierę młokos z Polkowic zaczął rozkręcać na Dolnym Śląsku, a potem w całym kraju, sieć obuwniczych
dyskontów Żółta Stopa.
Miłosz Węglewski, Newsweek, 7–13.10.2013, nr 41, s. 72