cross-selling

cross-selling (w handlu)

Definicja

cross-selling to technika sprzedaży polegająca na oferowaniu klientowi, który właśnie zakupił jakiś produkt lub usługę, uzupełnienie do tego produktu lub usługi, czasem w nieco obniżonej cenie; np. gdy ktoś kupuje cygara, oferuje mu się pudełko do ich przechowywania, gdy ktoś kupuje laptop, oferuje mu się system operacyjny, gdy kupuje ubezpieczanie OC, oferuje mu się inne ubezpieczenia; sprzedaż on-line zwiększyła stopień korzystania z tej techniki przez system rekomendowanych produktów oferowanych w podsumowaniu zakupu lub w koszyku zakupów

Słownik synonimów tożsame znaczeniowo (zastępcze słowa)
  • sprzedaż krzyżowa
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • sprzedaż łączona; sprzedaż wiązana; up-selling
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Popularność cross-sellingu w handlu tradycyjnym potwierdzają badania Ernst & Young (Global Consumer Insurance Survey 2012 — w tym przypadku badania dotyczyły branży ubezpieczeń). Wynika z nich, że Polacy są najbardziej podatnym na cross-selling narodem na naszym kontynencie — aż 24% badanych potwierdza zakup więcej niż jednego produktu od tego samego ubezpieczyciela.

Marcin Cichoń, Cross-selling, up-selling, down-selling, (w:) Biblia e-biznesu, 2013, s. 453

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź ofertę

Często sprawdzane

Ciekawostki

  • BCC — Pochodzenie skrótu BCC
  • ekoskóra — Jak skaj i derma zostały ekoskórą
  • porubstwo — Pochodzenie i ortografia

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book