Pepsi

Pepsi (marka)

Definicja

Pepsi to marka napojów gazowanych, a także napój tej marki

Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Tuż przed II wojną światową Pepsi Co. stworzyła specjalny zespół promujący napój wśród czarnych Amerykanów pod kierownictwem Edwarda F. Boyda; był to początek strategii, którą dziś nazwalibyśmy niche marketing. W czasie, gdy w wielu stanach obowiązywały wciąż prawa Jima Crowa, kierowanie przekazu do czarnych poprzez przedstawianie ich jako „normalnych Amerykanów” czy też zatrudnianie czarnych ambasadorów marki (jak fotograf Gordon Parks) zostało uznane za rewolucyjne i przysporzyło Pepsi wielu klientów. W latach 50. wśród czarnych Amerykanów Pepsi była trzy razy popularniejsza niż Coca-Cola.

przeszloscodkuchni.com, 04.12.2023

W komentarzach do nagrania inni goście z Bliskiego Wschodu również podzielili się swoimi doświadczeniami. Jeden z internautów opisał, że za dwie szawarmy i dwie Pepsi zapłacił 120 zł, co dla niego było zaskakująco drogim posiłkiem. Inny użytkownik dodał, że za danie z falafelem, samosy i dwie herbaty wydał 140 zł.

o2.pl, 07.08.2024

Gramatyka

rzeczownik rodzaj żeński nieodmienny

formy w tabelce: 

formy: Pepsi

zgłoś poprawkę
Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book