HR

HR (dział w firmie)

Definicja

HR to dział w firmie zajmujący się rekrutacją pracowników, rozliczeniami kadrowo-płacowymi, dbaniem o wypełnianie obowiązków wynikających z prawa pracy, określaniem zasad dotyczących funkcjonowania ludzi w firmie, wspieraniem rozwoju pracowników

Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • dział personalny; dział zarządzania kapitałem ludzkim; dział zarządzania zasobami ludzkimi; kadry; kadry i płace
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Każda branża zapracowała na swoją łatkę w jakimś czasie, która jest często powielana w przekazach medialnych. Stereotypowi programiści są introwertyczni i pozbawieni umiejętności komunikacyjnych, czasem zamknięci w czterech ścianach, skupieni wyłącznie na kodzie. HR to stricte kobieca działka, pozbawiona konkretu, skupiona na rekrutacjach, oderwana od kontekstu osób, które są zatrudniane. Każdemu z nas zdarzyło się prawdopodobnie powielić te stereotypy.

magazynrekruter.pl, 01.08.2022

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book