HR

HR (dział w firmie)

Definicja

HR to dział w firmie zajmujący się rekrutacją pracowników, rozliczeniami kadrowo-płacowymi, dbaniem o wypełnianie obowiązków wynikających z prawa pracy, określaniem zasad dotyczących funkcjonowania ludzi w firmie, wspieraniem rozwoju pracowników

Poprawna polszczyzna cenne informacje, niespodzianki, haczyki
Zapis, odmiana, rodzaj gramatyczny W standardowych tekstach słowo HR jest nieodmienne, często występuje z jakimś rzeczownikiem nadrzędnym: dział HR, pracownik HR, menadżer HR, świat HR, specjalista HR. To pierwsze połączenie, dział HR, można uznać za wyjściowe, w zasadzie samo HR to skrócenie frazy dział HR właśnie (HR to po angielsku human resources). Ono też oraz

Pełna treść tego i 5318 pozostałych artykułów poprawnościowych dostępna w abonamencie.

W cenie jednej kawy na miesiąc.
sprawdź
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • dział personalny; dział zarządzania kapitałem ludzkim; dział zarządzania zasobami ludzkimi; kadry; kadry i płace
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Każda branża zapracowała na swoją łatkę w jakimś czasie, która jest często powielana w przekazach medialnych. Stereotypowi programiści są introwertyczni i pozbawieni umiejętności komunikacyjnych, czasem zamknięci w czterech ścianach, skupieni wyłącznie na kodzie. HR to stricte kobieca działka, pozbawiona konkretu, skupiona na rekrutacjach, oderwana od kontekstu osób, które są zatrudniane. Każdemu z nas zdarzyło się prawdopodobnie powielić te stereotypy.

magazynrekruter.pl, 01.08.2022

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

  • który — Szyk: który a przyimki i wyrażenia przyimkowe
  • zawziąć się — Częste błędy w odmianie zawziąć się
  • błogosławieństwoKonsekracja, poświęcenie i błogosławieństwo w ścisłych użyciach terminologicznych

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book