Zupełnie różne szkoły projektowania kokpitów nie przeszkodziły w wypracowaniu wspólnej, doskonałej ergonomii i wzorowej czytelności desek rozdzielczych. W
Alhambrze I widać wiele powiązań z innymi samochodami (np. konsola środkowa podobna do tej z Passata B5), nowsza z kolei wykorzystuje kompatybilne przyciski i pokrętła. Różnice w wyposażeniu wynikają z technologicznej przepaści dzielącej obydwa Seaty: starszy pozostaje prostym autem mającym w zasadzie tylko to, co niezbędne dla kierowcy.
Alhambrę II wyposażono w na tyle rozbudowaną elektronikę, że niektóre warsztaty nie radzą sobie z diagnostyką. Oczywiście rodzi to potencjalne problemy, których usunięcie pochłonie o wiele więcej pieniędzy. Rodzinne Seaty dysponują solidnie zmontowanymi kokpitami przy użyciu tworzyw dobrej jakości. W przypadku tego modelu nie czuć aż takiej różnicy między Seatami a Volkswagenami.
wyborkierowcow.pl, 10.06.2021