up-selling

up-selling (w handlu)

Definicja

up-selling to technika sprzedaży polegająca na oferowaniu klientowi, który właśnie zakupił jakiś produkt lub usługę, alternatywy w postaci lepszego i droższego wariantu; np. gdy ktoś kupuje laptop, oferuje mu się dwa razy droższy produkt z o wiele lepszymi parametrami, gdy ktoś kupuje buty do biegania, oferuje mu się o połowę droższe, ale lepszej jakości

Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
O ile w cross-sellingu praktycznie nie ma ryzyka przy jego stosowaniu, gdyż używany jest on po dokonaniu zamówienia, to w up-sellingu należy uważać, żeby się nie zapędzić w oferowaniu lepszych produktów — klient może zrezygnować z droższego produktu, gdy stwierdzi, że jednak za dużo jest to dla niego. W takim wypadku wszelkie akceptowalne przez klienta lepsze produkty mogą być niesprzedane, a nasze starania nie przyniosą rezultatów.

Paweł Landzberg, ebiznesy.pl, 01.11.2010

Gramatyka

rzeczownik rodzaj męskorzeczowy odmienny

formy w tabelce: 

formy alfabetycznie: up-selling; up-sellingach; up-sellingami; up-sellingi; up-sellingiem; up-sellingom; up-sellingów; up-sellingowi; up-sellingu

zgłoś poprawkę
Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book