Innym przykładem nowoczesnych technologii coraz częściej wykorzystywanym w badaniach nad edukacją oraz osiągnięciami akademickimi są aplikacje
rzeczywistości rozszerzonej (
augmented reality, AR; Khan i in., 2019). (...)
Rzeczywistość rozszerzona staje się bardziej dostępna, ponieważ nie wymaga już specjalistycznego sprzętu i może być łatwo stosowana w urządzeniach mobilnych. W badaniach Chianga i in. (2014) zaproponowano uczniom szkoły podstawowej system mobilnego uczenia się opartego na zastosowaniu AR (rysunek 6). Dzieci, przemieszczając się i eksplorując przestrzeń wokół nich, mogły zapoznawać się z obiektami edukacyjnymi, otrzymując (dzięki mobilnej aplikacji AR zainstalowanej na iPadzie) informacje o obserwowanym obiekcie. Uczniowie, dokonując obserwacji terenu, mogli, za pośrednictwem otrzymanego urządzenia, zadawać pytania, pogłębiając tym swoją wiedzę, a nawet dodawać adnotacje i komentować wpisy swoich rówieśników, które wyświetlały się na ogólnodostępnym dla całej grupy czacie online.
Natalia Sobolewska, Małgorzata Gut, Nowoczesne metody wykorzystujące ruch w terapii ruchowej, poznawczej oraz w edukacji, (w:) Nowe technologie i metody w psychologii, red. Maciej Trojan, Małgorzata Gut, 2020, s. 148–149