lead

1. lead (np. w prasie)

Definicja

lead to ogólna, krótka informacja na początku artykułu, w której czytelnik szybko, sprawnie i jasno otrzymuje w jednym lub kilku zdaniach zdaniach streszczenie tego, co najważniejsze

Wariant
  • (rzadko) lid
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • potocznie:zajawka
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Jak stworzyć dobry lead? Tu znowu z pomocą przyjdą ci mistrzowie tabloidów. Oni w leadach są najlepsi, mnie także zawsze uczulano, że dobrym leadem jestem w stanie sprzedać nawet słaby tekst. Przyjrzyjmy się zatem kilku leadom z moich blogów.

Tomek Tomczyk, Bloger, 2012, s. 132

2. lead (w handlu)

Definicja

lead to w marketingu i sprzedaży: osoba lub firma (wraz z zestawem informacji o niej), która wyraziła zainteresowanie produktami lub usługami przedsiębiorcy i istnieje szansa, że zostanie klientem; słowo środowiskowe

Poprawna polszczyzna cenne informacje, niespodzianki, haczyki
Różnice w leadach Lead tekstowy i lead sprzedażowy różnią się w pewnym stopniu ortograficznie i fleksyjnie. Ten pierwszy

Pełną treść widzą tylko abonenci Dobrego słownika.

Zyskaj dostęp do tej i 4625 pozostałych informacji poprawnościowych.
zamów
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • kontakt; potencjalny kontrahent; subskrybent; szansa sprzedażowa; zapytanie ofertowe
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
To, czy lead już jest leadem sprzedażowym, zależy od konkretnych kryteriów przyjętych przez daną firmę. Najczęściej decyzja podejmowana jest na podstawie danych, jakie zgromadził o kontakcie nasz system CRM, który przekazuje lead do działu sprzedaży. Lead może być też zakwalifikowany jako sprzedażowy, gdy zrealizuje określoną akcję, np. skorzysta z wersji demonstracyjnej produktu lub poprosi o wstępną konsultację związaną z usługą. Proces przenoszenia leadu z działu marketingu do działu sprzedaży to najtrudniejszy moment w lejku sprzedażowym. Jeśli lead zostanie prawidłowo zakwalifikowany jako sprzedażowy i umiejętnie poprowadzony przez dział sprzedaży stworzy nam możliwość sprzedaży.

Mariusz Gliński, businessweb.pl, dostęp 22.06.2021

Sieć słów wyrażenia powiązane z opisywanym (wyrazy pokrewne, kolokacje)
  • kolokacje czasownikowe lewostronne:
    (___ leady) generować; pozyskiwać
    (___ leadami) zarządzać
  • kolokacje przymiotnikowe prawostronne: (lead ___) marketingowy; sprzedażowy
Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź ofertę

Często sprawdzane

  • brzytwa — Odmiana: brzytw czy brzytew
  • gram — Poprawna odmiana
  • mail — Jak odmieniać słowo mail

Ciekawostki

  • pocić się — O dawnym imiesłowie biernym pocony
  • porzekadło — Pochodzenie wyrazu porzekadło
  • ufny — Pokrewieństwo ufny i pewny

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book