Poszczególne opisane powyżej przykłady dotyczą głosów służących do wytwarzania pojedynczych alikwotów. Wiemy jednak, że głosy
alikwotowe nie są używane samodzielnie, a jedynie w połączeniu z głosami zasadniczymi. Tak więc włączając głos zasadniczy wraz z jednym lub kilkoma dostępnymi głosami
alikwotowymi (ewentualnie innymi głosami zasadniczymi, które w takim przypadku też wzmacniają niektóre alikwoty) otrzymujemy nowe, bogatsze brzmienie. To wzbogacone brzmienie zawdzięczamy wzmocnieniu wybranych tonów harmonicznych przez włączone głosy
alikwotowe.
Jako przykład rozważmy sytuację zilustrowaną obok. Naciskamy klawisz C (C wielkie). Gdyby włączony był sam tylko głos zasadniczy 8' odezwałaby się piszczałka C. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że piszczałka wydaje dźwięk C, a nie ton C. Dźwięk C jest wielotonem, a więc można go rozłożyć na szereg alikwotów. Zawartość i natężenie tych alikwotów są stałe dla tej piszczałki i w niektórych sytuacjach może zajść potrzeba wzmocnienia wybranych z nich. Załóżmy, że organista oprócz głosu zasadniczego 8' włączył również pozostałe głosy zaznaczone na rysunku (...). Co tym samym uzyskuje? Wzmocnienie drugiego, trzeciego, czwartego, piątego i szóstego tonu harmonicznego.
organy.net.pl, dostęp 02.02.2022