Z czym kojarzy się nam amerykański luksus? Lincoln, Cadillac? Kiedyś także Buick. Pierwszy samochód tej marki zaprezentowany został prawie 120 lat temu, w 1904 roku. Cztery lata później Buick przejęty został przez General Motors. Władze koncernu zdecydowały, że pod tą marką produkowane będą duże i luksusowe pojazdy. Wiele
Buicków służyło w wojskach alianckich na froncie zachodnim, przyjechało do Polski razem z Błękitną Armią generała Józefa Hallera. Inne zostały zakupione przez rząd polski z powojennego demobilu. To sprawiło, że od początku naszej niepodległości marka ta była w Polsce bardzo rozpoznawalna. W Warszawie bardzo szybko uruchomiono generalne przedstawicielstwo — będące częścią bardzo znanej spółki „Elibor”. Salon sprzedaży znajdował się na ulicy Sienkiewicza 1, a serwis na Wolskiej 99/101/103. O marce zrobiło się jeszcze głośniej, kiedy to Buickiem, podarowanym mu przez Polonię w USA, powrócił 31 października 1928 roku, z podróży dookoła świata harcerz Jerzy Leon Jeliński.
Pan Kurecki. Wielki Buick i niedokończona gawęda, Bartosz Gondek, Prestiż. Magazyn trójmiejski, nr 9 (153), 09.2023