self-publishing

self-publishing (wydawanie)

Definicja

self-publishing to wydawanie dzieła przez samego autora — angażuje się on w proces wydawniczy, finansuje go, bierze odpowiedzialność za procedury redakcyjne, edytorskie, promocyjne i dystrybucyjne (z jednej strony ma więc wielką swobodę działania i możliwość zarabiania, z drugiej strony ponosi zwykle wysokie koszty czasowe i finansowe); w pewnych formach self-publishingu autor pozostaje niezależnym wydawcą swojej publikacji, ale tradycyjne wydawnictwo realizuje jakąś część procesów wydawniczo-dystrybucyjnych

Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • samopublikowanie; samowydawanie
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Jedną z ciekawszych i napawających optymizmem postaci self-publishingu, które pojawiły się przed erą e-booków, jest James Redfield. W pełni sfinansował swoją książkę pt. „Niebiańska przepowiednia”, która utrzymana została w klimacie pomiędzy mistyką a przygodami Indiany Jonesa. Redfield jeździł po kraju i sprzedawał książkę z własnego samochodu. Bez dostępu do nowych technologii, jego praca stała się bestsellerem. Dało się? Dało! A dziś jest nawet łatwiej.

pogotowiewydawnicze.pl, dostęp 19.08.2020

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź ofertę

Często sprawdzane

  • potrafić — Podmiot nieosobowy z czasownikiem potrafić
  • wybrać — Poprawna składnia: wybrać na kogoś czy wybrać kimś?
  • podpatrzećPodpatrzyć czy podpatrzeć, podpatrzył czy podpatrzał

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła