Plan abonamentowy Pro w Dobrym słowniku można kupować na raty 0%!
W nim między innymi dostęp do rozbudowywanego Słownika interpunkcyjnego.

Szczegóły sprawdzisz tutaj.

misselling

misselling (w handlu)

Definicja

misselling to technika sprzedaży polegająca na oferowaniu klientowi produktu lub usługi w sposób wprowadzający go w błąd

Wariant
  • (rzadziej) misseling
Poprawna polszczyzna cenne informacje, niespodzianki, haczyki
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Pomimo wdrażania dyrektywy MiFID, banki wciąż mają kłopoty z missellingiem, bo jak inaczej nazwać sprzedaż indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego na przykład osobie będącej na emeryturze od 20 lat? Nie jest to co prawda tak groźne jak dawne polisolokaty, ale nie mniej absurdalne.

Jacek Ramotowski, forsal.pl, 08.11.2015

Część ekspertów za misselling uznaje bardzo szerokie spektrum praktyk szkodzących konsumentom, które występują na rynku finansowym. Jako misselling traktują oni zarówno nieodpowiednie, niewystarczające informowanie o ukrytych kosztach, opłatach i ryzykach związanych z produktem finansowym, jak i oferowanie produktów finansowych nieodpowiednich dla klientów, nieuwzględniające uwarunkowań behawioralnych i poziomu ich wiedzy finansowej. Do definicji tego zjawiska zaliczają także uwypuklanie pozytywnych cech produktu finansowego przy równoczesnym minimalizowaniu informacji o potencjalnych ryzykach. (...)
Inni rozumieją natomiast misselling wąsko — jako wprowadzanie klienta w błąd w procesie sprzedaży połączone z tzw. niedopasowaną sprzedażą — i odróżniają go wyraźnie od innych, dających się nazwać praktyk szkodzących konsumentom, takich jak np. drapieżna, agresywna sprzedaż bądź działania naruszające prawo, takie jak zamierzone oszustwo.

prnews.pl, 12.02.2019

Ustawodawca nie posługuje się wprost pojęciem profilowania (czy też kategoryzowania), odwołuje się jednak do pojęcia rodzaju klientów, co wskazuje na konieczność przypisania klientów do danej kategorii. Tego rodzaju profilowanie stanowi instrument ochrony klientów, mający na celu wyrównywanie asymetrii informacyjnej. Ma bowiem dostosować ilości i rodzaj przekazywanych informacji do poziomu umiejętności finansowych klientów. Ponadto wpływa na wybór rodzaju produktów finansowych proponowanych danemu klientowi. Profilowanie jest przeprowadzane przez zakład ubezpieczeń, ewentualnie przez dystrybutora ubezpieczeń, i polega na przypisaniu klienta do określonej kategorii, charakteryzującej się danymi cechami, na podstawie informacji uzyskanych od klienta w ankiecie (teście).
(...)
Obowiązek dopasowywania produktu do potrzeb danej grupy konsumentów wynika także z innych regulacji. Przez zakaz misselingu u.o.k.k. sankcjonuje oferowanie produktów finansowych niedopasowanych do potrzeb danej grupy konsumentów. Oznacza to, że przedsiębiorca jest zobowiązany do określenia tzw. grupy docelowej dla danego produktu.

Aldona Piotrowska, Ochrona klienta na rynku ubezpieczeniowym. Studium publicznoprawne, 2019, s. 378–379

Gramatyka

rzeczownik rodzaj męskorzeczowy odmienny

formy alfabetycznie: misseling; misselingach; misselingami; misselingi; misselingiem; misselingom; misselingów; misselingowi; misselingu; misselling; missellingach; missellingami | pokaż wszystkie formy

formy w tabelce: 

formy alfabetycznie: misseling; misselingach; misselingami; misselingi; misselingiem; misselingom; misselingów; misselingowi; misselingu; misselling; missellingach; missellingami; missellingi; missellingiem; missellingom; missellingów; missellingowi; missellingu | zwiń

zgłoś poprawkę
Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book