grupa docelowa

grupa docelowa (marketing)

Definicja

grupa docelowa to grupa osób, wydzielona na podstawie określonych kryteriów (np. demograficznych, ekonomicznych, społecznych), do której kierowany jest przekaz marketingowy (w tym reklama) lub produkt

Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • adresaci; grupa odbiorców; grupa odbiorcza; odbiorcy; zakładani nabywcy
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Grupę docelową kampanii stanowiły w przeważającej części kobiety w wieku od 30 do 45 lat. Ich styl życia określany był przez silne poczucie wartości rodzinnych, tradycjonalizm i konserwatyzm, niską aktywność społeczną i towarzyską oraz znaczny stopień braku akceptacji swej aktualnej sytuacji życiowej. Osoby, do których adresowano przekazy tworzące kampanię w niewielkim stopniu zainteresowane były konsumpcją lodów i deserów lodowych kupowanych w sposób impulsywny oraz serwowanych w lokalach gastronomicznych. Natomiast spożycie lodów familijnych w obrębie grupy docelowej kształtowało się na średnim poziomie.

NKJP: Krzysztof Albin, Reklama — przekaz, odbiór, interpretacja, 2000

Gramatyka

frazem rzeczownikowy rodzaj żeński odmienny

formy w tabelce: 

formy alfabetycznie: grupach docelowych; grupa docelowa; grupą docelową; grupami docelowymi; grup docelowych; grupę docelową; grupie docelowej; grupo docelowa; grupom docelowym; grupy docelowe; grupy docelowej

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book