call center

call center

Definicja

call center to dział firmy lub zewnętrzna firma zajmująca się masowym kontaktem telefonicznym z klientami i potencjalnymi klientami (obsługa połączeń zarówno przychodzących, np. przyjmowanie zamówień, rezerwacji, reklamacji, udzielanie informacji, jak i wychodzących, np. badania rynku, aktualizacja danych, sprzedaż przez telefon, windykacja)

Słownik synonimów tożsame znaczeniowo (zastępcze słowa)
  • centrum obsługi telefonicznej
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • biuro obsługi klienta; centrum kontaktów z klientami; infolinia; telemarketing
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Obudziły nas od samego rana trzy kolejne telefony z call centers, próbujące wydrzeć babci pośmiertnie kawałek jej emeryturki: a to na monumentalne dzieło o historii Polski, zawierające nieznane dotychczas fakty (...), a to na medal przedstawiający Jana Pawła II, wykonany ze szlachetnego stopu metali. Tym razem był to jakiś Instytut Termodynamiki, pokaz rewolucyjnej metody zdrowotnej i coś jeszcze, czyli typowe telehieny, bombardujące od rana wszystkie numery staruszek i staruszków, wyszukujące w książkach telefonicznych imiona nadawane sześćdziesiąt, siedemdziesiąt, osiemdziesiąt lat temu, a potem sprzedające sobie nawzajem listy kontaktów z nagłówkiem „Naiwne dziady” i „Jelenie do wycyckania”. Trzy z rzędu, w jeden poranek. Ile ich codziennie odbierała? (...)

Jacek Dehnel, Dziennik roku chrystusowego, 2015

Pozostały pytania, wątpliwości językowe? A może brakuje Ci czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują użytkownicy pełnej wersji Dobrego słownika.
sprawdź pełną ofertę

Często sprawdzane

  • Karnaugh — O (nie)odmienności i wymowie nazwiska Karnaugh
  • dylemat — Staranne użycie słowa dylemat
  • dorzynać — A co z dożynać?

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła