23 Konstrukcje liczbowo-słowne (np. 10-lecie, 3-krotny)
sposób zapisu (liczby)

Spis treści:

1. Główna zasada zapisów liczbowo-słownych

Zasada ogólna jest taka, że w tekstach niebeletrystycznych (czyli np. naukowych, dziennikarskich, codziennych) można stosować zamiast pełnych zapisów słownych połączenia liczby i wyrazu, które tworzą złożony rzeczownik, przymiotnik lub przysłówek, np.

  • 10-lecie, 24-latka,
  • 100-złotowy, 4-wymiarowy, 32-kilometrowy,
  • 10-krotnie.
(...) uprzejmie przypominamy o jubileuszowej konferencji „Interdisciplinary views on the English language, literature and culture” organizowanej z okazji 10-lecia anglistyki na Uniwersytecie Zielonogórskim.
wiadomość na grupie mailowej, 18.05.2016

2. Zapis cyfr

3. O tym, co między liczbą a słowem

4. Ułamki w części liczbowej

5. Inne przydatne reguły

Warto zapoznać się jeszcze z regułami:

W kwestii zapisów w rodzaju Była podawana 11–12-letnim dziewczynkom zobacz ostatni punkt reguły użycie znaków: kreski poziome (łącznik, czyli dywiz, półpauza, pauza, kreska liczbowa).

Pełna treść tej i 427 pozostałych reguł dostępna w abonamencie.

W cenie jednej kawy na miesiąc.
sprawdź
newsy, porady + e-book