helpdesk

helpdesk (firmowa pomoc)

Definicja

helpdesk to dział firmy odpowiedzialny za kontakt z klientami zgłaszającymi kłopoty z działaniem wyrobów tej firmy, oprogramowania komputerowego itp. i udzielanie im pomocy

Wariant
  • (rzadziej) help desk
Poprawna polszczyzna cenne informacje, niespodzianki, haczyki
Słownik wyrazów bliskoznacznych podobne znaczeniowo (lepsze odpowiedniki lub zapomniane słowa)
  • BOK; infolinia
Przykłady użycia autentyczne, starannie wybrane, zobacz też na blogu
Terminologia call center i help desk pochodzi ze świata anglosaskiego. Stąd wszystkie te „aj-vi-ary” i „headcounty”, „kej-pi-aje” i „rutery”. Jedne z nich łatwe do przeniesienia do naszego świata, inne tak mocno osadzone w tamtym, że samo słownikowe przełożenie niewiele daje. Capacity, data mining, performance — to tylko trzy przykłady takich właśnie znaczeniowo osadzonych w języku angielskim pojęć.

M.J. Kostecki, Od autora, [w:] GLOSARIUSZ terminologii call center/help desk. 1155 terminów anglo- i polskojęzycznych. Katalog dostawców, Warszawa 2007, s. 5.

Helpdesk korzysta z wielu źródeł komunikacji między obiema stronami. Czas potrzebny na skontaktowanie się ze specjalistą skraca się zatem do minimum. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi, pozwala na szybkie zgłoszenie problemu a następnie natychmiastową diagnozę. Całość procesu nie prowadzi zatem do długofalowej dezorganizacji pracy firmy. Jak zaś wiadomo, czas w biznesie to po prostu pieniądz.

itcenter.pl, 14.12.2021

Gramatyka

rzeczownik rodzaj męskorzeczowy odmienny

formy w tabelce: 

formy alfabetycznie: helpdesk; helpdeskach; helpdeskami; helpdeski; helpdeskiem; helpdeskom; helpdesków; helpdeskowi; helpdesku

Pozostały wątpliwości? Brakuje czegoś w haśle?
Zobacz, co zyskują abonenci Dobrego słownika.
Sprawdź

Często sprawdzane

Ciekawostki

Mogą Cię zainteresować również hasła

newsy, porady + e-book